Mini Logo

A marvellous weeked.

The Far Seer: Fahman on 8:40 AM

Sudah lama beliau x menulis blog. Biase ar...bizi dgn sesuatu makhluk ciptaan orang Australia yang dinamakan AUSMAT. bende alah ni banyak memberi keje, ASSingment dan sewaktu dgnnya. nasib baek selepas je trip Tioman mgu lepas, keje EAL/D dah hantar. ouh yah..bercherita tentang tioman.. trip tersebut merupakan pengalaman paling best dalam hidup. terasa lbih dekat dgn ahli batch. Kalau dulu, xpenah bertegur tapi sekarang dah bleh bersapa. Almaklumlah.. kene bekerja dalam group. Berbincang n bekerjasama menyelesaikan masalah. Ketika berada di pulau yang terpencil ini, kita dapat melihat pelbagai jenis gelagat manusia. Ada yang kita sangka begini tetapi sebenarnya begitu. Ada juga yang dalam jangkaan kita. Tetapi apa yang penting ialah pengalaman yang kita perolehj dapat menjadi pengajaran kepada kita untuk mengharungi kehidupan kita yang panjang dang penuh dengan slekoh drift...

Expectation kami terhadap tioman adalah tinggi pada mulanya.Kami menginap di resort kampung paya dan mendapati kawasannya xlah sehebat mane. Hanya ada beberapa kedai dan beberapa rumah. satu jeti. WTF.... ini je ke tioman?

Ma telefon. dye tye: xpegi semayang jumaat ke?
aku: xpegi. Masjid xde. orang tioman xsmayang jumaat kot...

ha3...memang btol.kg paya xde surau. sebab ia hanya sebahagian kecik je dari tioman. Dan aku tersilap ini membuktikan kesilapan aku kerana menganggap tioman adalah sekecil kg. Paya.


muka mengantuk pabila sampai jeti
pukul 4 pagi.
bersama roomate chalet, Hardie dan Hamiz l












namun, aktiviti semakin best pabila dapat snorkelling dan pegi ke kawasan kawasan lain pulau untuk shoping (walaupun aku xsuka perjalanan bot sebab aku mabuk laut, muntah banyak kali) memang benar, Tioman agak besar. banyak kawasan menarik, cuma satu je aku xsuke.. Pemandu bot tu nampak cam melayu (then islam kot), tapi togak arak depan kitorang, perlajar2 kolej yang tahu apa itu arak dan apa itu haram. namun, apakan daya. Sape la kite nak tegur dorang. xpasal2 kene halau dari bot. patutla xbunyi azan n xde semayang jumaat.Penduduk pon camtu.



p/s: pengalaman ini banyak membuka mata aku tentang banyak perkara. dan baru aku sedar orang nampak aku sebagai seorang selamba cool tetapi slow...ha3.. tetapi apa yang penting ialah trip ini telah membuatkan aku release tension dgn semua perkara yang belaku.












0 People who also had seen:

Post a Comment