Mini Logo

Nine-teen

The Far Seer: Fahman on 7:10 PM


2 Oktober 2010

Pabila nombor ditambah satu bada umur kita, itu bermakna kita sudah semakin dewasa, semakin matang dan berpengalaman. pertambahan umur juga bermaksud kita semakin mendekati kematian setahun. Maka, semakin tua, semakin banyaklah ibadat kita.(sepatutnya).

Aku tak letak tarikh itu dalam Profil aku pada mulanya. Hanya orang yang betul-betul mengenali aku akan mengucapkan selamat.

Bila umur sudah bertambah, banyak juga yang telah aku renu
ng-renungkan tentang masa silam. Banyak juga kesilapan- kesilapan yang telah tersengaja dilakukan. Sesal sahaja tidak berguna, tetapi perlu berazam untuk berubah menjadi lebih baik, itulah yang perlu dilakukan.

Bila dah semakin dewasa, kita renung-renugnkanlah. Adakah itu merupakan umur yang menghalalkan kita untuk berbuat maksiat, berbaik-baik dengan perkara syubahah, atau umur yang memantapkan keimanan dan ketakwaan kita pada Dia. Jangan lah kita berpendapat, nombor pada umur kita akan bertambah sebanyak 50 tahun lagi, baru hendak bertaubat. Kematian tak menunggu kita.

Pursuit my dream


P/s:Aku seumur dengan Nazirul Nazlan. Tarikh lahir yang sama, tempat lahir pun di Hospital Di Raja Metropolitan Machang.

0 People who also had seen:

Post a Comment