Mini Logo

Things That We Beleive

The Far Seer: Fahman on 12:41 AM

5.06 petang, 13 November

Akhirnya sampai juga aku ke bandar Tanah Merah. Aku bertolak dari Tangjung Malim bersama abang pada pukul 8 dan sampai dengan cepat sekali pada pukul 3.04 pagi. Selepas setengah jam, Abah datang bersama Kelisa kuning kesukaan aku mengambil kami. Perjalanan yang panjang dan memenatkan, tambahan pula aku tertinggal sweater. Sungguh sejuk dan menyakitkan.

Pada 10 haribulan, dengan rasminya kami sekelas telah habes peperiksaan final, budak-budak boleh balik. Aku merupakan orang yang pertama meninggalkan asrama Centrepoint dan menuju ke kampung halaman. Usaha sudah dilakukan, yang tinggal hanya doa dan harapan. Insyaallah, kita dapat berjumpa antara satu sama lain di KLIA kelak.

HAri-hari selepas selepas ecam Kimia bagaikan Hari-hari selepas tamat SPM. tiada hala tuju. Hanya tahu menghadap laptop 24 jam, ada yang keluar bersama-sama bro-bro sekalian. aku terus mengambil keputusan untuk balik Kelantan, walaupun didengari hujan dan banjir disini. Btw, tahun ini aku sempat menyambut hari raya haji di kampung, bukan seperti tahun lepas yang aku tidak ingat sebab aku tidak dapat pulang.

Pabila sampai di garaj rumah, aku dapat melihat kucing-kucing anak-anak KELABU(seekor kucing) sedang nyenyak tidur. Sudah besar. ekor menggerbang, bulu lembut,gemuk dan sudah bersih dari kurap, siap ada rantai loceng lagi.
Ruang tamu yang ditambah sudah siap, sudah dicat dan dipasang siling. Dua bulan aku meninggalkan rumah, dah banyak perubahan berlaku. Kalaulah aku tinggalkan rumah 5 tahun. macam mana ea....?

Kadang-kadang aku masih berfikir. Dapatkah aku terbang ke negara atas angin, belajar seni bina di sana? kalau aku dapat pergi, dapatkah aku hidup di atas kaki sendiri di sana?adakah aku sudah bersedia? MAcam mana perasaan Ma bila tahu aku tak dapat pergi?

Walau bagaimanapun, aku berharap agar masa yang terluang ini dapat digunakan di jalan yang terbaik. Aku berharap semua budak-budak batch aku dapat bersama-sama terbang.

We'll break the odds, shut the mouths of those who do not beleive, and fly with the wing that we spared once we enter the AUSMAT nest. Insyaallah, all of us can.

0 People who also had seen:

Post a Comment